torstai 8. helmikuuta 2018

Maine ja mainonta: Millainen on hyvä brändi?

Hyvä brändi koostuu tärkeistä elementeistä, jotka ovat tärkeitä asiakkaille.

Kuvahaun tulos haulle hyvä brändiMikä on Kirsti Lindberg-Repon mukaan brändin merkitys yritykselle? Mitä itse ajattelet, miksi? Yritykselle syntyy brändien avulla isommat marginaalit, sen takia brändejä kannattaa kehittää, tulee lojaalia asiakaskuntaa, jotka ovat valmiita suosittelemaan brändejä esim. ystävilleen, perheelleen ja kollegoilleen. 

Brändin tehtävä on yrityksen näkökulmasta tuottaa arvoa yritykselle osakkaan omistajille, sanotaan että brändi on yrityksen arvokkainta omaisuutta

Mitkä ovat Kirsti Lindberg-Repon mukaan vahvoja suomalaisa brändejä? Brändin täytyy näkyä asiakkaiten ostohalukkuudessa, brändin täytyy olla tunnettu ja arvostettu, mutta sen pitää myös sisältää asiakkaan haluttuja ja toivottuja ominaisuuksia, vain tälläinen brändi tuottaa arvoa sen omistajalleen (nokia, marimekko) Nokia opetti käyttämään kännyköitä suomalaisille ja tuomaan ne hyvin ulottuville
Miten suomalaiset brändit pärjäävät kansainvälisessä kilpailussa? Oletko samaa mieltä, miksi? Suomalaisilla brändeillä on mahdollisuus pärjätä tosi hyvin kansainvälisessä kilpailussa, mutta se edellyttää että markkinointu tutkimus on tehty huolella ja on löydetty ne juuri oikeat kilpailutekijät. Olen samaa mieltä kirstin kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti