4.5.2017
Tänään käytiin 4.5 luokan kanssa opintoreissulla matkuksessa ja reissun ideana oli oppia visuaalisen myyntityön sanastoa ja ottaa kuvia erilaisista esillepanoista ja sisäänkäynneistä. Luokkani jakautui ryhmiin ja omassa ryhmässäni olivat Niina, Jiri, Heidi, Iina ja Helena. Tehtävä oli aika laaja niin mietittiin kullekkin osiolle tietyt ryhmän jäsenet.
Oltiin matkuksessa noin 2,5 tuntia ja sitten lähdettiin takaisin Iisalmeen. Loppu puolella näkyvässä videossa näkyy termejä vastaavat kuvat ja muutakin materiaalia reissusta.
Tehtävät:
Minusta Pentikin esillepanot olivat ehdottomia suosikkijani. Tässä esillepanossa teemana äitienpäivä. Tämä esillepano on todella kaunis, valaistus on hyvä ja värit käyvät hyvin yhteen.
Timanttiset liikkeen sisäänkäynti on yksinkertainen, kaunis ja valoisa. Miinusta tässä liikkeessä oli se, että kun olimme liikkeessä myyjää ei näkynyt moneen minuuttiin paikalla.
Tästä esillepanosta en tykännyt, hinnat kyllä näkyvät selkeästi mutta muuten esillepano on tylsä.
Tämä kuva on otettu H&M home: sta, värit ovat keväiset ja pirteät. Keskeisiä värejä esillepanossa ovat vihreä ja kulta.
Miten myymälät poikkeavat toisistaan näyteikkunoilla, esillepanoilla, sisäänkäyntien houkuttelevuudelle?
Joissakin kaupoissa esillepanot olivat yksinkertaisempia kuin toisissa esim. Iittalassa, valaistus ei ole niin kotoisa ja niihin ei oltu panostettu niin paljoa. Kuin taas pentikissä tai h&m :Ssä esillepanoihin oli panostettu ja käytetty selvästi aikaa ja tunnelma kaupassa oli kotoisa, valaistus oli pehmeä, joka kävi esillepanoihin hyvin.
Vero Modan esillepano on minusta yksinkertainen ja kaunis, minusta on kiva kun nuket on tuossa eri tasossa niin esillepano ei ole niin tylsä, sekä valaistus spottivaloilla on hyvä.
Kevään trendivärit ja mitkä asiat korostuvat tämän kevään esillepanoissa?
Esillepanoissa on käytetty paljon pirteitä ja kuviollisia vaatteita ja muita tuotteita sekä vaaleita sävyjä, paljoa esillepanoissa ei näy tummia ja synkkiä värejä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti